Wednesday, November 30, 2011

Made in Malaysia

As salam..
saje nak share pengalaman which was happen last week...
mm i think its in wednesday..ya last wednesday..
aku dan kwn2 semenara berpeluang melawat proton holdings berhad, shah alam.
sume tau proton is our very 1st malaysian car creater,manufacturer n distributor..

we back to 1985, bila mana kereta buatan malaysia yg pertama telah dicipta dan dikeluarkan..
proton saga!! pegh...masa tu aku baru 2 tahun..
dan kali ni..buat pertama kalinya aku dapat melihat sendiri perintis automotif negara,
pada tahun 2011...umm..alhamdulillah..

from left, yazrin,amin,me,epul

klu 1985 ade saga...
2011 pun ade saga...tapi saga flx..haha!!
hebat kan..nak dijadikan cerita..aku dan kwn2 yg lain dapat tengok sendiri model terbaru yang soon to be unveiled the new proton, maybe this upcoming mid of december, saga flx se...haha..kire bertuah la ni.
strictly not allowed to take pictures, so rahsia mereka akan jadi rahsia kami jugak. so tunggu je la. what can i say, this new saga flx se, will be the good competitor with other cars in malaysian market.

our safety hats. safety first!!

dari 2007 hingga kini, aku masih pengguna malaysian car yang setia. ternyata rasa bangga tu tak pernah pudar dari dalam diri.iye, mmg sntiasa mengidamkan untuk something like honda or toyota, tp jgn lepaskan peluang n tak pernah langsung rasa kehebatan kereta buatan daripada malaysia ni!! yeahhh!

be proud of it!!! 

No comments: