Wednesday, October 2, 2013

Masa untuk mama...

tak ingat bila exactly mamaku zarith sofia bt zolkipli restart her new semester...about 3 to 4 months ago maybe..hmm..

alhamdulillah, since semester yang lepas, my wife ni dapat satu semangat, bukan satu semangat yang baru, tapi kesungguhan yang aku sendiri tak dapat imagine. true, be in her shoes is not easy. seorang mama juga isteri...juga gomen servant, membahagikan masa antara sume tanggungjawab tu dan further studies adalah cabaran yang paling sukar. nak meniup semangat juga tidak mudah, tapi kali ni, i can see that dia bukan lagi lemah..bukan lagi seorang mudah mnyerah kalah...thats my wife...

semester ni...4 subjek...
dari pagi sampai petang kelas dia...pemandu setia menghantar dia ke kelas, bukan xnak biarkan dia drive sendiri, tapi aku rasa, mungkin ini juga part yang aku rasa aku blh bantu n support dia dalam sume2 ni..tak susah pun...dr bukit prima pelangi ke seksyen 17, lbih krg 90 minits return trip..ok saje..hihi

now,
she's sitting for her final exam. as mentioned, this time she looks more confident. alhamdulillah. 2 done, n another 2 more to go..in shaa Allah mudah2an sumenye dipermudahkan. tak semestinya aku pernah tewas dlu, dia juga perlu tewas. aku nk sgt dia berjaya, seiring dengan kemahuan dia utk buktikan sesuatu bg diri dia sendiri dan keluarga yg sgt dia cintai...untuk aku jgk, dia tetap akan jadi inspirer aku utk aku berjuang semula dlm medan yang sama..in shaa Allah satu hari.. better late than never..kaaann..

mama,
papa & danish doakan yang terbaik utk mama...selalu..setiap saat. kami yakin dengan mama, yg satu hari nanti mama akan berjaya dan capai cita2 mama..mcm danish suka ckp skang ni.. "high 5!!!" hehe..

we love u mama...again, all the best!!

additional, these are shots of the semester i should call it..taken while waiting for mama finish her class..
ni namanye mengisi masa lapang..steady!









2 comments:

mysha said...

Bagus ur wife ada semangat belaja.. Sy dulu pun ssh gak mcm tu, berulang dari Putrajaya ke Shah Alam hari2..
Semoga selamat semuanya.. Chaiyok2!!

P/s :Moral support dari family sgt penting.. hehehe

ZZnoor said...

ya..alhamdulillah..
she's strong...

thanks for those words