Monday, April 23, 2012

Continue! Trip to Penang!

assalamualaikum.
selamat hari isnin!
selamat hari korporat pada warga menara tercinta!
selamat minggu baru!

ok, this one is real!
cite birthday trip ke penang, setelah tertangguh pada entry yg lepas, y not aku smbung je kat sini.hihi. cite dah lame?ala...xpelah...pls bace ye..hihi..namo boring.

31 mac 2012..
seperti yang dirancang, aku dan isteri bangun di awl pagi menyediakan ape yg patut. it was a big day for us, for me personally, ni 1st time aku akan drive ke penang without my dad. sbab slalunye, klu jln2 jauh2 ni, folo family trip..den ayah owes be my focal point. klu drive pun, dia ade kt sebelah or kete dia kt depan kete aku.

tapi, untuk kali ni?
special skit, wlupun dlm hati ade rs takut n kurang yakin, sokongan isteri slalu buat aku rs blh buat anything and nothing is impossible. klu b4 this paling jauh gi cameron hiland. tp hr ni, isnsyaAllah paling jauh will be Georgetown, penang.

sepanjang pejalanan, alhamdulillah, aku tak mengantuk, n dapat focus every seconds. sometime lawak2 hasil kerahan isteri dan babysitter aku tu, along buat aku tak pernah boring bile drive. pit stop, 2 kali..wic is sg. perak n satu lagi ape ye? serius lupe...mm lupekan je la...

kt sg.perak!!danish mau mamam!

kami pun mamam!lapaaa!

alhamdulillah..
after 5 hours trip, finally we safely arrived in georgetown at 12.30 pm...paling best? dapat naik jmbatan pulau penang..seriusly amazing la!

terjaga dr lena

on the bridge!
setiba di georgetown, terus pandang map manual hasil usaha kejesama rakan baik, mr amin amirul zaman, maklumle, org tua dia menetap kt sane..so blh kire org kampung la even his real kampung is in alor setar.

destinasi skang?
jom ke Deluxcious Hotel,Spa & Restaurant...mule2 sesat gak, tapi dengan tenang, receptionist hotel n sumbangan 6 pasang mata dpt membantu! yay!

bile dah sampai?
walawe?sgt cantik!!for me la..org lain xtau la kan...hihi.teruja! bangunan heritage..yg dah diubahsuai...so jadila hotel ni..hihi...byk pakej menarik yg kami dpt hasil tempahan dan pembelian voucer hotel ni. online purchase..tp alhamdulillah, blh dipercayai dan buktinye..kami selamat sumenye di sini.

ni gambar google,tapi ni lah dia! yay!











1st pose here in deluxcious!

my littleman dah officiate the master bed!

ok, the rest...lets picture tell the story.

ni mase jln2 di georgetown city!

night shot!

day shot!



2 comments:

NadiahNaddNadi said...

awk, mengikut pada tarikh dan hari.. rasanaya harini selasa dah, bukan hari baju corporate lg dah.. (cabottttt)

ZZnoor said...

awakkk!!
xpe, dah amend dah! xyah lari..nt jatoh..ahakz!