Saturday, October 22, 2011

Pesan ayah...

"kami..sebagai ayah dan mama, tak pernah membahagikan kasih sayang kami dengan anak2 semua. samada anak2, menantu2 dan cucu2 ayah mama...sumenya kami sayang...tiada beza dan jangan ada rasa dibezakan..."

"ayah..mama...dapat melihat perkembangan hidup anak2 ayah dan mama...yang dulunya bujang...skang dah kawen...dah ada anak...yang dulunya budak sekolah...skang dah nk masuk kolej...selalulah same2 mengingati diri kita..ape yang betul dan ape yang tidak...selalu beri bimbingan pada adek, motivasi sokongan dan nasihat sebelum dia melangkah ke dunia yang baru..."

"ayah amat berharap...anak2 ayah, sentiasa hidup dalam harmoni...jangan bergaduh dan berselisih faham sesama adek beradek, kalau ada masalah...bincang dan jangan simpan dalam hati. sape lagi nak jaga hubungan kita kalau bukan kita sendiri..."

"ayah bersyukur, kerana masih di sini, diberi kesempatan untuk bersama keluarga...menikmati saat2 indah dan pastinya hari ini...ayah takkan lupakan..dan ayah amat hargai dan berterima kasih pada semua atas perancangan cuti2 keluarga ni. semoga ayah akan selalu diberi kesihatan yang baik...insyaAllah..."

-petikan kate2 dan nasihat2 ayah via usrah bersama keluarga, sempena hari lahir beliau yang ke64-


No comments: