Tuesday, March 19, 2013

Hikmah di sebaliknya...

aku pernah berkata...pernah berfikir...
mungkin kehidupan aku akan jauh lebih baik dr hari ni, 
andai satu masa dulu...pengajian aku tak berhenti sekadar 3 tahun sahaja..
kalau la aku teruskan teruskan dan teruskan lagi...hmm

aku pernah cuba sesuatu yg di luar kebiasaanku..
kebiasaan drpd apa yg aku biasa lakukan dalam hidup
pada mulanya semangat berkobar sehangat api
tapi ku sangka panas hingga ke petang
rupanya hujan lebat tak berhenti lalu bah di tengahari

taknak jauh sangat ke belakang
terus lompat ke hari ni
klu nak throwback sikit lagi pun
mungkin suka untuk aku singkap kisah 4 minggu yg lalu

isteriku mula berkata...
mungkin kita boleh usahakan sesuatu yg baru
demi keluarga dan masa depan katenyee...
mungkin kita boleh berniaga...
jual ape yg kita suka buat, apa yang org suka makan...

taknak jauh sangat lagi
kembali ke hari ni...yang nyata bukan mimpi
hari ni...tampak ape yg kami mulakan dulu menjadi semakin baik
sudah mula diterima oleh org2 sekeliling...

alhamdulillah...
biar sedang hasilnya, asalkan berterusan, mudah2an makin luas jalannya..makin luas pintu rezki itu terbuka...

buat isteri, sahabat2 iaitu kamu kamu dan kamu...dan keluarga yg tersayang..
terima kasih utk sume ini..
mungkin ini hikmah yg Dia berikan utk kita suma di sebalik setiap kelemahan dan kekurangan...

jazakallah...


No comments: