Thursday, December 9, 2010

Bunga kesayangan...

alhamdulillah...dah seminggu 2 hari aku di teratak baru. hidup bersama princezz kesayangan, diceriakan lagi dengan gila2 n dan hilai tawa adek2 yang happening + manja, adi ila & ee buat rumah tu tak pernah sunyi. seakan sekelip mata rumah yang dipenuhi kotak2 dan barang2 yang tak tersusun, terus kemas diatur rapi bersama, berkat gotong royong sehari cuma.

tu cerita seminggu 2 hari yg lepas, tapi hari ni, dan hari2 sebelumnya, buat aku rasa sangat tenang dengan persekitaran yang baru, tenang dan bersih. setiap hari balik dr keje rase tak sabar je nk balik umah...hari yang sangat penat, tup tup tenang je bila dapat tengok n duduk rumah yang sangat cantik.

mungkin belum ade rezki untuk memiliki sepenuhnya teratak ni, cukup syukur dengan kadar kemampuan yang aku ada bersama isteri buat masa ni. tak perlu lebih, dan insyaAllah tidak akan kurang. yang penting, sentiasa cukup utk diri kami sendiri, dan mampu tersenyum selalu.

family tersayang dah selamat jejak ke umah baru kami ni...sume org suke, sume org selesa...gud gud..best best...pwincezz mata bulat dah sediakan juadah buat minum petang bersama, masing2 dah sedia lapangkan perut untuk mengisi ape yg terhidang. huhu..terharunya bila sume ada untuk same2 meraikan kegembiraan ni.

kemudahan?...banyak aktiviti baru yang blh dibuat...such as swimming (yes yes!! great!! i love swimming!), gi gym (soon, wait till i have my own residence pass, yeah!), place to barbecue, surau yang proper, childrens playground (tak boringla afiq athirah n alesha kalau dtg umah agee ni, hihi) terbaeekkk!!!

now dah tak payah nk guna tol rm2, pegi balik dah rm4, hihi...jarak dengan ofis pun dah dekat sikit, so det miow takdelah penat sangat ulang alik. security far better than previous, environment bersih, quite privacy...this is d advantage la..actually ade lagi...tp xpe, lupekan dlu..disadvantage? huhu...sangat merindui dobi di flora, yg harganye sgt reasonable, superb service, pantas, dan bersih! n den...mm restoren d'anjung...thai food yg tersedia di ground floor. this are 2 things that i miss so much! huhu. kos lepas le..

harapan? moga teratak baru ini, yang namanye juga bersempena bunga, bourgainvilla (klu dulu flora,hihi), akan terus menjadi teduhan yang sempurna buat aku dan family. semoga dilindungi Allah dan dijauhi dari perkara2 yang tidak baik, insyaAllah...amin.

1 comment:

UrBelovedWiffy said...

Alhamdulillah..bersyukur apa yg kta ada skrg.berkat sabar kita jugak.Allah sentiasa ada dgn kita..mbantu disaat kta memerlukn..kesenangan kesusahan semua d tentukan.xperlu bangga apa yg dimilki cukup sekadar memuji..hihi..sayang happy sgt2..now xsbr2 nk blk umh.tenang n marveloz!!