Tuesday, December 7, 2010

Sound check, 1 2 3...

since khamis, 2 disember 2010, Matrade hall dah mula terhias dengan warna-warni turquoise, putih n silver. cantiknye warna2 ni. serius! idea committee yang sentiasa datang dengan kreativiti dan kerjasama yang baik.  dewan dah omos redy, n now...prepare utk persembahan plak.

committee dah sedia infom kpd sume yang terlibat dengan persembahan untuk dinner nanti. sesi rehearsal dah nak mula, so camne dgn persediaan kami plak yang akan buat persembahan utk malam tu nanti?? my pwincezz dipertanggungjawabkan utk handle guest artist malam tu, n alhamdulillah..adi n ila selalu bersedia untuk bersama2 dgn sesi rehearsal ni. penting? haruslah penting rehearsal ni. kenapa? mm sebab sgt penting! hihi.

ya especially on sound check. kalau kite dok boring dgr technician ckp 'sound check, 1 2 3'..hihi pasti ade sebabnya kenapa words tu diulang byk kali. hihi. mic ok ke tak, monitor ok ke tak, bunyi ok ke tak...mcm2 la yang kena dititik beratkan. untuk aku, aku ade persembahan koir, 2 segmen, n untuk solo ade 1 segmen. banyak  bnda jugak kna fikir tu...neves utk koir, n neves utk solo...hihi.

but for me, melakukan sesuatu yang kita suke sebenarnya takkan melalui byk kesusahan. cabarannya pasti ada, tapi kita akan rs sgt puas n sgt best bila kita dapat buat perkara yang kita suke tu dgn baik dan ikhlas. menyanyi? memang aku suke sgt menyanyi...serius ke arah tu? mm tidak, memang dr dulu lagi, menyanyi ni akan sentiasa jadi hobi aku yang paling atas. hihi.

so far, sound check sume ok...puas hati dengan sound, mic n monitor, ceh bunyi cam serius je kan, tapi penting gak untuk biasakan diri dgn benda2 cmni...menyanyi pun perlu ilmu..baik utk diri kita...so after this klu ade nyanyi2 lagi, kita x lah rase di tahap yang same je...

team koir? rocks owezz!! dalam penat2 menyanyi tu, kelihatan rakan2 koir yang 'berehat', yang sudi beri sokongan pd kami yang masih di atas pentas...seronok gak bila ade diorang, so det kami selalu tau yg diorang masih sayangkan team koir even diorang wat masa ni di bwh pentas. thanks guyzz!! lepas ni? join us again?? hihi!! jom jom!! 

rehearsal dah! now?? show timeee!!!

1 comment:

UrBelovedWiffy said...

helloooo..test test 12345678910..hihi...conok la tgk semuanya bekerjasama even sumtym ade mslh teknikal kn..tp ol of us stil tabah...