Friday, December 31, 2010

We are the champioonnn!!

dari taman seoul, terus berkejar ke taman bougainvilla. lalu sebentar kedai kopi berdekatan 'taman jakarta', huhu...sperti yang dijangka, bagaikan tiada beza duduk di kuala lumpur dan di jakarta...sumenya muke mengharapkan keajaiban yang mungkin sukar utk diubah...hihi. poyo? poyo gak la...hihi.

tibanya di teratak indah, yang mulanya gelap...langkah kanan masuk dan neon mula menyala terang hiasi ruang tamu umah indah itu. kubuka tv, kutekan channel 813, waaa!!! dah second half dah ye. mm...takmo tukar baju, sebab rasanya aku taknak lagi terlepas sesaat pun aksi2 anak muda harimau malaya ni beraksi.

baru 5 minit kupanaskan sofa di depan stadium mini gelora bong karno, satu thru pass pada safee sali, satu touch, n then??? yayaaaa!!! satu goooolll!! untuk malaysia!!! tak boleh aku bayangkan bagaimana wajah2 yang terdampar di kedai kopi 'taman jakarta' td...mmm...mengeluh sendirian agaknya.

itu cuma satu saat daripada beribu2 lagi saat gemilang pabila saya dapat menyaksikan pasukan kecintaan kita Malaysia menjulang piala AFF suzuki buat julung kalinya!! magisnya kata2 fakta, kami tak perlu menang untuk jadi juara! agregat keseluruhan dah buktikan kita adalah lebih baik daripada mereka.

alhamdulillah...tahniah buat mereka, kebanggaan buat kita rakyat malaysia! bukan hanya untuk kali ni, tapi untuk kali2 yang mendatang! ganjaran utk kita? ye! cuti umum utk hari ini!!

No comments: