Thursday, September 23, 2010

Damba wajah bonda dan ayahanda mertua...

Syawal tiga...jadualnya...kul 325 pm...bnyak kali gak aku tengok, takmo ter'miss' lagi. ckuplah skali. hihi. ye, by det time, aku akan terbang ke kuching, beraya di sana. mm, macam my wife cakap, ayah mama, izinkan kami pulang ke kuching ye...huhu...sedihnye nak tinggalkan ayah mama, esp di hari raya ni.

buat final checking, ape yang nk dibawak, ape yang nak ditinggal. beg dah macam almari..ha? almari?? hihi.. besar tu. klu blk hujung minggu pun dah byk brg, klu seminggu?? ish ish..ni la suami isteri yang punya care yang sama bila bab2 packing.

nak pkai ape ye blk nanti?? slalu je bertanya sesama sendiri...sayang, hubby pkai baju melayu ye?...pwincezz mata bulat aku pun dh roger mom kat sane, dia kate, once kami landed di kuching airport, terus pegi beraya. hihi, kena ingat, beraya di kuching, kena prepare stok baju melayu ye...sbb..kat sane 7 hari 7 malam org berbaju melayu. aku sukeee!! tu blm kira lampu raya, pegh..meriah kat sane...teraaaanng je malam2 raya!!

ape yang pelik? pkai baju melayu kat airport? kan aku org melayu...skang kan tengah raya...ade yang memandang...senyum je, sbb aura raya tu dapat dkongsi bersama. aku dan pwincezz ceria je berbaju raya...pengalaman pertama aku ni..besh besh. 

jom..jom...jom beraya kat kuching...bersedia dgn 'serangan' tradisi beraya di kuching...kek lapis? tu hidangan 'wajib' kat sini. mom? pap? alhamdulillah..sihat adanya..mmuahh.. boy? wan? ee? mcm biasa, ceria je beraya! selamat hari raya!!!

No comments: