Saturday, September 25, 2010

PTK - Penilaian Tahap Ketakutan??

kembali ke dunia nyata, kini dan hari ini. suke mengenang kembali cerita2 besh di awal aidilfitri. kesimpulannya? alhamdulillah, aidilfitri itu sangat indah.

takut? bukan....asyik terpk2 ape yang nak datang lps cuti raye ni. sebelum sampai ke hari ni, ke saat ini, hanya Allah je yang bisa mentafsirkan sumenye, ape yang terbuku dalam hati aku ni. senyum2 ms beraya bukannye palsu, tp sesaat terpk benda tu, amik masa jugak untuk mengembalikan perasaan heppy tu.

dari bulan april, 'peperangan' ni bermula, dan ini peluang untuk aku, sape yang taknak rebut...umpama melepaskan peluang keemasan untuk memajukan diri sendiri. bermula dengan seminar, exam, n now interview dan presentation, peghh...format yang cukup lengkap untuk membuktikan yang kite sebenarnya deserve to be better. sape tak nak naik pangkat? sape xnak naik gaji? aku nak sume tu.

memang complicated, tapi bukan senang nak jadi senang. mcm2 peringkat aku kena lalui untuk berjaya dalam PTK ni. betul, memang betul, learning is never ending process. even dah ade scroll, dah dapat keje yang bagus, tapi self development tu perlu ilmu yang berterusan. dan inilah yang aku sedang usahakan.

izinkan aku untuk perbetulkan terms ni..PTK, Penilaian Tahap Kecekapan. macam2 aspek kecekapan diuji, tulah ujiannye. venue?? nuun tinggi di awana genting. terpaksa tinggalkan seketika isteri tercinta. since kami kahwin, aku rase nilah kali pertama kami 'berpisah'. aku di sini, dia di sana. huhu. takpe, jom mish mish each other.

usaha dah, perlaksanaan dah, now? tawakkal pd Allah. kalau berjaya, alhamdulillah. kalau kurang berjaya? ade ruang dan masa lagi untuk diubah dan terus berusaha. doa untuk aku dan colleagues yang same2 berjuang dalam 'peperangan' ni, moga berjaya ye sume!!

No comments: