Thursday, February 3, 2011

Itu & Ini

alhamdulillah, selamat sampai di kota cinta, kuching sarawak. ape? ingat paris je ke kota cinta? kuching pun same tau. sebab? of coz la!! this my pwincezz hometown!! haruslah hometown my pwincezz ni jadi kota cinta aku. hihi.

aku msg mom, aku dan pwincezz dah sampai sini. mom said? mom kt umah lagi. ha? ye ke ni? pwincezz snyum je...aku pun dpt rs, tp balas je msg mom..."ok mom, take ur time.." ye ye je. hihi. once dh dpt beg, trus kusorongkan beg kuar dr arrival hall..ha? dh nmpak dh wajah kesayangan hamba. ceria je sume.

rezki dapat berjumpa dgn mereke even baru 2 minggu lepas berpisah. alhamdulillah. aku terbang bersama api, fire fly!! haha..ok,  just air asia, kna beli makan minum, but their uniforms are better than red n black one. obvious gak fa's fire fly ni neves, maybe sbb baru lagi kan...but its ok. gud impression 4 the 1st time.

lupekan psl trip td...now? time for kuching!!! yeeeha! dalam kete je, cube mengagak mana arah tuju kami lepas ni. mm... mane ye? ha!! gi bek1st?? nape? sangkaan ini relevan sbb pagi masih muda lagi. baru kul 10 skang ni, byk lgg mas nak mkan pagi. hihi. menu pilihan? rojek kuce..i guess...

hati dh berbunga2 ni bayangkan rojak kuce..seriusly rindu sgt, sbb last time aku makan rojak ni masa aku tgh demam, rite after aku kawen. huhu, memang xleh telan sangat masa tu. tu yang rase teruja sangat bila kete menuju ke arah kedai tu, tapi???!!! huhu...lupe la, cuti raye cina...

tukar plan, mom terus suggest gi mee kolok hj. salleh, one of the best mee kolok in kuching!! kat mane? kat satok. ya, terubat kesedihan td even hanya sementara. perut dah terasa lapa sangat, alhamdulillah, mee kolok buat aku sentiasa ingatkan zaman kanak2 aku di sini. huh! best gilak mee kolok tok.

ya, sume ni hanya permulaan untuk hari yang masih panjang. plan aku dan pwincezz, nak mamam sume makanan2 yang kami suke while we staying here in 5 dayzz. nak di-forwardkn ke petang, memang macam2 makanan dah dijamam. antara yang menarik, cucur udang pap, n kerabu asam (mangga) boy. mmg sedap!

lantaran sume frasa di atas, makan itu, makan ini, hihi..as mentioned by pwincezz, perut kami dah mula sendat dan ketat. hihi...peringatan untuk aku, ini baru hari pertama kami di sini...yang pastinye?? i'm happy!!

No comments: