Wednesday, June 30, 2010

Depart 0840 am, Arrived 0935 am

Alarm dh bunyik2...huhu...dh bunyik ke..huhu... Kejap je rasa aku tido kali ni. Dalam hati merungut sendiri, bilela aku nk tido puas2 ni?? Mm..positifkan balik diri sendiri, ye...akan tiba masanya.

Ayah dah pesan semalam, we shud arrive at KLIA at least one hour before departure. Klau depart kul 0935 am, so ktorang kena smpai KLIA kul 0830 am la...klu awl lg bagus.Memang ia satu perkara yang sama dan biasa bile nk 'terbang' ni, dengarlah n ingatlah seberapa byk kali pun, memang kna tau info2 basic macam ni.

Aku nak gi mane sebenanye ni?? xde hujung pangkal, tbe2 cite bangun pagi2, den nk terbang lagi? aha!! yay!! hari ni (23 Jun 2010) aku n mrs pwincezz mata bulat cuti, nk gi mane?? yay!! honeymoooooonn!! where to?? yay!! kuala terengganu (KT)!! insyaAllah..moga2 yang dirancang menjadi kenyataan.

Beg sume dah siap packing...since kt damansara lagi, even last minute...tapi rasenye takde ape yang tertinggal. Dapat plak macam aku n mrs pwincezz ni, jenis yang mmg suke bwk baju banyak, sbb ktorang akan rs selesa bila ade 'lebih' compare ngn 'cukup2' or 'kurang'..dets why bwk 1 beg besar & 1 beg kecik. hihi...ayah mama tekejut gak tgk luggage ktorang...tapi, tulah hakikatnye ma, yah..

Turun je dari blik, mama ayah seems like waiting us for a loooong time. mm..sori sori, kami bersiap mmg lambat skit (padahal bgn 'awal' sbnanye..). Ok, lets joomm!!

During trip to KLIA..ayah owes asking me bout our ticket.."G, bape harga tiket...?"...aku pandang mrs pwincezz..masing2 xsure.. lantas? aku bukak file azimat aku. Ade e-ticket dlm tu for our reference..mm "bout 390++ yah for both of us.." Ayah senyap smbil driving. Mm...sambil2 aku tgk price tiket td...jeng jeng jeng...what happen after this?? halamak, mama ayah tlg jwb??hihi..

"Ayah...mm..kitorang suppose to be depart kul..kul 0840 am, bkn 0935 am. Mmm..0935 tu arrive kat KT.." "Ha? ape ni G..mm..kan ayah dh slalu pesan, tgk tiket btul2..." kan dah kena aku?? aku pndang mrs pwincezz..dia say sowi...so do i...same2 salah kan sayang...ye, dr seblum2 ni lagi, mmg aku serahkan sepenuhnya hal2 honeymun ni kat mrs pwincezz mata bulat, sumenye dia yang byk uruskan...tp salah aku plak, aku take things for granted. Benda yang aku slalu buat, means ya...aku teliti gak bnda2 cmni..but then, aku xbuat...so? the answer is??

We've tried hard to catch the final call...tp bile tgk jam, tgk traffic, mm...memang xmengizinkan. Bukan nk menyerah, tapi as i said before? tu la hakikatnye...we arrived at KLIA tepat jam 0840 am. The answer is?? ya...we miss the flite.. o maannn!!

Things that never happen in our life before this...ya..it happen now. Tau je la cmne prsaan ktorang bile 1st time miss flite ni, pk mcm2 gak...ya..1st our tiket burned, waste one day of our honeymun..ya..mcm2 lagi. Tapi? mama la yang selalu tenangkan aku n mrs pwincezz mata bulat..."xpe, ada hikmah di sebaliknya...".

So now? what we have to do ye sayang?? use Plan B le..we'll try to find another ticket..which is new ticket to KT. We'd oredy survey MAS, ya..its too costly, n then ayah suggest, go for Air Asia..alhamdulillah..rezki kami ade di sana. We rearrange our schedule...refresh our mind...we got our new ticket..tomorrow (24 Jun 2010), depart at 0705 am, LCCT.

Ayah said..."ok G, jgn lupe update dalam blog ye...hihi"...aku dan mrs pwincezz dah boleh snyum balik..thanks mama ayah coz owes being der for us...to mrs pwincezz, i'm sorry for my mistake..dnt worry...our honeymoon story just started. I love u all!!

No comments: