Wednesday, November 24, 2010

1st round??!

vs MPC, tn umah. buyers? hihi...xde langsung dalam mind kitorang. syukur sgt, perasaan masa tu, tenang, mungkin 'lawan' kami masa tu dah jadi 'kawan' kat atas pentas...so automatically ketenangan tu ada. gud gud. as a 3rd pemantun, tandanya aku paling junior.

lawan serba hitam bertudung merah...kakak2 sumenya..mm aku yg 27 tahun ni, aku jugaklah yang paling junior. hihi. suwardy pnah ckp, bila kte dah knal 'lawan' kita, baru kita leh ukur kemampuan mereka dan diri kita sendiri. mmg betulla...insyaAllah, we can beat them.

skali skala, ku alih pandangan ke arah penyokong setia, ha! dh tambah sorang lg ahli...welcome to izyan!! dia pemantun simpanan. kate dia, ni 1st time dia involve dalam hal2 pantun ni, dia minat, tapi tak tau camne nak memantun...tu kata dia..tp xpe..blh blja n blh cuba!!

terdengar sorak2 mereka, even hanya 3 org, tp dah mcm 30 org...okla tu. hihi!!! thanks guyzz!!

battle begin. pantun dijual, pantun dibeli...haa..ms 1st time nak menjawab tu...mm baru aku tau, ini neves yg aku patut rasa dr awl. tema pantun? "kempen taknak merokok"!

lalalalalala...

kringgg! loceng dibunyi, tandanya masa utk menjawab pantun dah abis, MPC dah hilang markah dr segi masa...kami senyum sesama kami, insyaAllah, ni kemenangan yang pertama buat kami. ya, memang ini nyatanya. yay!! we've gone thru to semi final!! vs who??

No comments: