Tuesday, November 9, 2010

Mari berpantun

Bila pandang tatak Galuh, since 2 hari ni..aku rase nk nyorok2 je drpd dia...hihi. even lalu depan mata dia pun, aku akan cube, cube je la..nk lari2 drpd dia..hihi..even dia dah terang2 nampak aku. ya, actually my beloved tatak ni dah start nk practice untuk our incoming big event.

apekah itu? apekah event itu?
ya, ape ke name actual event tu ye, aku pun lupe lak...mm..aha! Pertandingan Pantun sempena Kempen Bulan Bahasa Kebangsaan MITI dan Agensi 2010. pegh..nampak hebaq ni. hihi. last year, MATRADE are the champion, while tatak has been announced as the BEST Pemantun!! mm..so, kena defend title la tahun ni? 

bagaimana ia bermula?
dalam email, presiden kelab, stil asking bout the extra participant. suddenly, my pwincezz called me..."hubby, xmo msuk ke? jadi reserve pun ok..." "mm..nanti hubby tnya tatak ok, stil available or not..." den i call tatak..."tatak, stil ade kekosongan ke tempat reserve tu?hihi.." "a'ah adet...stil ade...tapi bukan reserve ye..adet jadi pemantun ke3" "what??"

hihi..ya, dets how we start. so, asalnye nak jadi pemantun simpanan, ale2, kena ganti seorang sahabat yg dulunye sbhgian drpd team ni, disebabkan ada tugasan pada hari kejadian. fuhh...besar tanggungjawab ni, huhu...so my tatak sedia membantu utk jadi yg terbaik!! learn from the best! insyaAllah.

my last time berpantun was in year 2000. so, dis time..genap 10 tahun aku nak berpantun balik, ish ish. kena revise ni, banyak benda yang disediakan, esp diri sendiri. so, tengahari td, dah buat 1st practice. boleh tahan, but stil stil n stil, aku kena banyakkan membaca n mengkali bahasa2 melayu klasik yang cantik lagi menarik. tatak said aku ok..dia suke, aku lagi suke!

so, gud luck to me, tatak please...ajarlah adetmu ini seikhlas hatimu...adet berjanji akan buat yang terbaek...untuk kita sume!! insyaAllah. moga dipermudahkan segalanya. anyway, thanks to pwincezz mata bulat, yg selalu jadi pendorong untuk aku buat sesuatu yang aku malu2 n xbape pasti nak buat...n now? aku boleh!! ye, aku boleh pantun!!

2 comments:

NadiahNaddNadi said...

go go power ranges!
eh salah.. go go zz n tatak!!!

Zz said...

go go go!!!