Wednesday, November 24, 2010

Busana putih? siapa gerangan...

Awal bismillah pemula bicara
Dihias senyuman maniskan bahasa
Hadzizi Noor Shahidan ini gerangannya
Salam ukhwah sudikan terima

22 November...mm, nevesnya masih terasa. sebelum tiba harinya, terasa biasa...tapi dah sampai ketikanya, Allah je yang tau ape sebenarnya yang bermain di minda. teringat balik bila mula2 call tatak Galuh, nak jadi pemantun simpanan konon, tapi? rezki menanti tatkala diri sebenarnya belum pasti.

dah dirancang dari mula, persalinan atas pentas nak putih sumenya. bila ditanya, "zizi ada bj melayu putih?samping putih"..hihi...soalan yang betul, pada orang yang tepat. dah terbayang busana nikah dzullclassique dan teh songket kenangan memoir nikah Jun yang lepas. memang ku nantikan saat2 yang mcm ni untuk aku guna semula baju yang sangat bermakna dalam hidup aku tu.

hari tu, bermula dgn sangat baik!! alhamdulillah. aku yg paling awl sampai kat ofis. sampai je kt workstation, bob driver dah msg, "mane budak2 ni? kate kul 8 gerak?" hihi...faham2 je la...aku plak, curi masa nk print something utk pertandingan hari ni. utk self-confident gak.

berdiri di depan entrance east wing, en suwardy dah kelihatan, 2 orang penyokong setia dah sedia menunggu, just tatak sorang je yg tak nampak gerangan. mana dia ye? risau, takut lambat jew...msg dah, call pun sudah, on d way katenya, tp traffic jam, due to heavy rain..huhu. harap everytg wil be fine. teman se-ofis dah mula usik2, ade yang faham peristiwa, ucapkan selamat maju jaya. ada yang buat2 tak faham, nak nikah lagi ke? biasela tu...

on d way to MPC, bukak kertas2 berintisarikan pantun2 dan 'sarang2' untuk rujukan terakhir. kuulang gaya menyampaikan pantun, mohon komen dari para sahabat, ok ke cara aku berpantun? ya...so far ok katanya. insyaAllah aku boleh!

sampai tempat dituju, dah ada mata2 yang memandang. sapelah gerangan kumpulan insan yang berbaju putih ni. supporter setia terdiri daripada my pwincezz mata bulat n nadi whoot whoot, dan teammates yang selalu ceria, suwardy shukor dan halimaton zaharah ali sentiasa beri kekuatan tersendiri buat aku..alhamdulillah.

kami dah sedia utk berjuang!!!

No comments: