Wednesday, January 26, 2011

1 soalan...

ya, hanya 1 soalan.. bukan 1 malaysia ye. (ehemm). tibe2 terdetik untuk aku bertanya pada puan zarith sofia bt. zolkipli. awak, sayang, mummy, pwincezz mata bulat... awaklah segalanya untuk saya, tak kisahla bape banyak pun gelaran saya berikan buat awak, since dari dulu lagi.. mcm2 nama ada, tapi hanya 1 hakikat dan panggilan yang setia di bibir dan di hati saya...awaklah isteri saya, satu-satunya insan yang bertakhta di hati saya.

berbalik pada 1 soalan tadi, saya hadzizi noor b. shahidan, hubby, daddy, badak chumbu, mr.muscle (bukan tiru awan, tp ntah, suddenly my wife called that name..hihi), suke untuk bertanya pd dia..."sayang, hubby nak tanye 1 soalan boleh?" grrr...ingat lagi suara nevez respon dr dia, sambil tersenyum2..neves jugak menanti apekah soalan yang 1 itu??

terbayang lagi tol penchala link sambil pegang tangan dia dan rm2 untuk bayar tol, 1 soalan itu saya dah pun tujukan pada isteri saya yang sangat kasihi itu. soalan saya ringkas, mudah untuk dijawab, dan saya percaya, isteri saya pasti dapat menjawab soalan itu dengan baik.

ye, seperti yang saya harapkan, dia menjawab dengan baik, detail, nak pastikan supaya saya faham dengan penjelasan dia. saya terima jawapan dia, ya positif.. sgt positif. alhamdulillah. isteri saya pun dah agak, yang saya akan bertanya 1 soalan ni, cume dia tak menjangka bila masa yang sebenarnya. dan malam itu, sesi diskusi kami suami isteri telah dilaksanakan dgn baik.


untuk isteri saya, terima kasih kerana sudi menjawab dan beri respon yang sangat baik pada 1 soalan saya. suami awak sangat hargainya. baby pun dapat dgr apa yang kita ckpkan, agaknya dia senyum2 kot. hihi. may Allah bless us.

No comments: