Tuesday, October 26, 2010

Kopcai

hahaha...teringat aku dgn feveret words aku during kt Laos hr tu. ders nothing much to learn, sbb pertamanya? mmg aku x minat kot dgn bahasa diorg, hihi..tiada yang seindah dan 'sebest' bahasa ibunda kita. tapi klu dh kt tempat orang ni, kite xleh bodoh sombong ye adek2...keduanya? xpelah...xpenting pon...

ya, kt laos...one of big problem kt sane is bahasa. its is good having local person like Mr. Boo, who is one of the local staff that involved in the project, yang dah banyak tolong aku n others. klu nak order makanan je, memang dia la yang akn tlg translate. hihi..bukan tu je, mcm2 lagi la..nk beli barang ke...kesian gak tgk dia, tp nsb baik ktorang nk tak fussy sgt.

well, "kopcai" , means terima kasih. tak henti2 aku cakap word tu, coz i think xde yang lebih penting melainkan kite tunjukkan tnda penghargaan pd mereka. even just one word, itu pun dah ckup untuk buat mereka tau kte cube berkomunikasi n bercakap. ade gak yang tersasul ckp "kapcai"..hihi...tu cam motor kapcai jek..

ya, "kopcai"! terima kasih!

No comments: