Wednesday, March 2, 2011

Cream of the crop

imbau sekejap ke 24 jam sebelum saat ini, aku sedang enak menjamu selera bersama sahabat2 karib. terima kasih atas undangan daripada seorang teman, dilla...bersama suami, khairul... yang katanya jamuan ini bersempena kesyukuran mendapat aras 4 dalam ptk yang lepas. alhamdulillah. congrates for both of u!

aku bersama 'my best colleague' kaklin, terima undangan sambil senyum2. dah tersedia hidangan, apa lagi? silalah...hihi. tiada yang terbaik melainkan hidangan selera kampung menjadi pilihan. ulam2 hijau buat aku xsaba nak makan dan taknak ketinggalan. bismillah, mm...seriusly best..ade kari ikan, sambal udang, sayur campur, ulam2, n sambal belacan. amacam? care? hihi...

tengah2 syok makan, dalam hati aku bertanya sendiri, mana lagi sorang ni, rase tak lengkap ni. nak bertanya pada empunya majlis, tp tak tertanya. ha? tibe2? ade pun dia...gud gud. now baru rasa lengkap 'grup' COTC ni. kenapa COTC?

aku, kaklin, azhar, dan dilla...kami punya kisah kami sendiri. tahun ni, genap hampir 4 tahun kami di alam menara matrade ni. kalau nak bercerita dari A-Z, mungkin panjang entri ni. dari saat pertama kami nak mulakan kerjaya kami di sini, seakan tak percaya yang kami masih bersama sehingga ke hari ni. interview same? orientasi same? kursus same? exam same? hang out same? menara matrade ni la jadi saksi persahabatan kami.

cuma, masa berubah...kehidupan peribadi yang berubah...membataskan masa  dan pergaulan kami. masing2 dah matang, samada dr segi kerjaya dan personal, tapi sume tu satu perubahan yang positif. hanya 1 je yang tak pernah berubah, persahabatan kami...tak pernah hilang, dan tak pernah terbuang. ia akan sentiasa ada dalam diri kami. masalah? tiada apa yang sempurna, tapi kepercayaan dan saling memahami buat kami sentiasa bersyukur dgn apa yang kami miliki.

our 'graduation' day in Matrade

our first dinner with Matrade 'year 2007

untuk korang...maafkan segala kesilapan dan kelemahan saya sepanjang persahabatan ni. sesungguhnya, yang buruk itu datang dari diri saya sendiri, dan yang baik itu datang dari Allah SWT. ingat, we r the cream of the crop...

2 comments:

UrBelovedWiffy said...

eeee bulatnyee hubby cayang kt cni...hihihi..chomelll je kowank semua...

UrBelovedHubby said...

bulat kew?? gmba yg kt bwh tu la kan?? huhu...maybe sbb gambar tu..ade smtg wrong smwer kot..hihi...yg ptg? chommeelll!!