Tuesday, March 22, 2011

Kenangan satay

since last week, terpengaruh dengan satu entry sahabat aku, yang berkisarkan tentang satay. huhu. buat aku terpegun dengan satay itew, dan terasa nak makan sangat. report kat pwincezz mata bulat, mm dia cakap, "ok, nanti kite mamam satay ye..".

n then, sabtu malam hr tu, lepas penat2 shopping n jalan2 ngn mom, singgah kejap umah chik @ bandar seri putra. mula2 mau ajak dinner skali, tapi chik xde, sbb ade hal katenya. but mom mau tunggu sampai chik balik, even my pwincezz tu dah mengadu lapar..hihi. aku pun...hihi.

ha! after chik lemen sampai...duk rilex2 kejap, borak2 kejap, mom pun ajak balik...sempat gak abiskan movie 'dispecable me' kat mini gsc umah tu...best! so, xdela boring. dah abis cite tu, sempat lagi layan 'prince of persia' plak...dah banyak kali tgk cite ni, tapi tak boring..

on the way balik, bertanya sesama sendiri, mau makan mane? satay kajang? ha! satay?? jom mom!! (even sebelum diputuskan ke satay kajang, ade cerita di sebaliknya...xmo cerita, hihi). destinasi? satay hj. samuri.

bayangkan, dah kul 1030 pm, but stil ramai lagi orang kt kedai  tu. meriah gils. dalam beberapa minit je lagi, akan tercapailah hajat aku nak makan satay setelah sekian lama. mm best best. tengah2 best makan, tibe2 aku teringat, tapi aku tak terus kat pwincezz...

ya..di sinilah tempatnya, satay hj. samuri, kajang...kali pertama aku jumpe mak dan ayah mertua aku ni...masa tu, mom n pap datang dr kuching, nak bercuti katenye..aku la yang jemput, dr lcct den terus bawak mom pap makan kat sini..hihi..buat aku tersenyum sekejap.

klu adi tau aku amik gamba dia tgh 'camni', haha!!

dap dap ye pwincezz...

4 comments:

UrBelovedWiffy said...

hihi..tercapai sudah hajat mahu mkn satay..blog kak eina berjaya wat kita tergoda tp kta xjmpe satay yg dia ckp tu..xpe2 next tym..petang ni??hihi..ye ye saya hmpir majuk sbb xjd mkn satay..(sbb ade bola) uwaaaaa...kt hj samuri ni jugak 1st awk mkn bersama mom & pap kn..hihi..mse tu kita kawan ehem2 lgi..

UrBelovedHubby said...

ya!! hubby dpt pujuk sayang gak! hubby tau hubby tau!! hihi...
iye...tgh kawan2 lagi...mase tu jgkla mom tgk hubby makan peluh2...huhu..malu hubby...

NM02 said...

ai tau sape sahabat mu itu.... hahaha

ZZnoor said...

u sdh tau? haha!! tepat skaliiii!! thanks to u kak iena!!