Monday, March 7, 2011

Happy Birthday Mama

dulu, aku rasa, aku paling manja ngn mama. bukan aku je yang rasa, sume org rase camtu. tp bila dah besar skit (umur2 sekolah rendah ye), manja plak ngn ayah, sampai ade org ckp aku ni anak ayah...mmg biase je bunyi nye...tp bukan ape, aku ni suke sangat ikut mane je ayah aku gi...

masing2 ade cara menyayangi dan disayangi dengan cara yang tersendiri. apepun, menyayangi dan disayangi kedua-duanya, adalah nikmat atau bahagia yang tak boleh dibeli di mana2 pun..camne nak cari nikmat tu? carilah pada diri kita sendiri, selam dalam hati, pasti ada.

10 tahun menjadi anak bongsu mama, antara saat2 yang paling 'mengada-ngada' dalam hidup aku bersama mama. hihi. takhta anak bongsu selama tempoh itu aku gunakan sehabis baik, sumenya aku harapkan mama. hihi.

nak diimbas balik kenangan2 bersama mama, sangat banyak. rasanye masa aku post entry sempena 'hari ibu' dlu pun, dah tersurat kenangan2 manis bersama mama. aku rasa nakal, sebab xdgr cakap mama, mama kata jangan main bola dlm rumah, aku main jugak..tau2, dah pecah pasu2 made in sarawak. bila dah pecah? takut...pastu, amik gam...tampal balik pasu2 tu...huhu...

aku 'menyusu' dengan mama, lama gak...3 tahun 3 bulan...klu nak compare dgn abang2 n kakak aku, aku paling lama. hihi. tu yang buat makin manja tu. bila tido, sampai aku tadika, stil mau tido ngn mama. dah cube tdo ngn my abang2 n kakak, tapi...pagi2, dalam kul 2 or 3 camtu...ketuk pintu bilik mama...mau tido ngn mama jugak...

tu dulu...skang...aku masih bongsu, tapi bongsu tak jadi. aku ade adek...ya, 10 tahun beza ngn aku. adek faidz dah 'rampas' takhta itu dgn baik, dan aku 'lepaskan' dgn redha. ya, obviously, mama sangat manjakan adek. bukan just masa kecik je, tapi sampai skang. hihi. aku pun, dh besar dah...dah bukan masanye lagi mama nak manjakan aku...aku yang manjakn mama skang...sebab itu yang sepatutnya..

syukur, ade adek..yang boleh tolong jaga n tengok2kan mama kt umah. aku, di sini...selalu merindui mama. dan nanti, aku juga bakal ade anak, dan bakal merasa betapa indah dan beratnya tanggungjawab untuk menjaga seorang anak, yang mana sume perasaan dan saat2 ni dah mama lalui untuk menjaga aku, dan noor brothers yang lain.

sumenye tentang mama...setiap patah kata ni untuk mama...sebab hari ni istimewa untuk mama...hari ni, ulangtahun kelahiran mama yang ke 59...syukur atas nikmat usia untuk mama, nikmat kesihatan, kebahagiaan dan kasih sayang...bagi aku, hidup mama sempurna...ade ayah, ada abang, kaklin, awan, aku, adek..plus menantu2 mama yang cun2 n baik2 sumenye (jangan kembang), cucu2 yang xdinafikan kecomelannya...yang buatnya tak sempurna jika aku sbg anak, dan juga yang lain2, tak dapat berikan kasih sayang yang secukupnya pada mama..dan insyaAllah, aku takkan cacatkan kesempurnaan itu..insyaAllah mama.


HAPPY BIRTHDAY MAMA...I LOVE U SO MUCH!!

1 comment:

UrBelovedWiffy said...

Happy bday mama..waaa mama sme cam pap dh bday..beza 2 hri jela kn hubby..chomelll...hope cgt2 mama trs d beri kesihatan, dimurahkn rezeki & disayanagi semua..amin!! love mama sgt sgt....muahhhhh