Tuesday, March 15, 2011

Tenangkan dia...

saat terlena, yang sejuk tak lagi dirasa...yang panas makin dilupa. yang nyata, gelap malam menghiasa mata. kadang terlalu lena, bila terjaga, tak sedar apa yang dah kita lalui depan mata. yang nyata, kita diberi nafas hela untuk teruskan daya.

sebelum terlena...diberi pesanan pada dia...klu ada pape, kejutkan diri, insyaAllah aku ada buat peneman. yang nyata, dia senyum tanda ada harapan yang boleh dijaga.

bila dikenang saat2 lena yang lalu...dia sering diganggu mimpi yang bisa buat dia ketakutan. kenapa agaknya ya, bukan kadang2, tapi sekarang dah selalu. mana nak cari jawapan agaknya ye?

dan mimpi itu menganggu dia sekali lagi malam td...aku rasa dikejutkan, mata dibuka, tapi ntah kenapa...maha lena plak rasanya...

bila pagi...ku ketahuan yang dia merajuk denganku..aku lupa pada janjiku katanya...dia perlukan aku di saat dia ketakutan, tapi aku terus lena dibuai malam.

maaf maaf dan maaf...

dia belum tenang...dan hingga ke saat ini, dia masih rasa kesannya...lindungilah dia, lindungilah baby...berikan dia ketenangan...kesihatan...kekuatan...

senyum senyum dan senyum...senyumlah wahai isteri...

1 comment:

UrBelovedWiffy said...

nanes wen i read diz..huhu..sayang takut hubby..mimpi bad slalu skrg..risau family jauh d sna..dgn doa & harapan mereka sentiasa d lindungi Allah Swt..ctee mimpi tu biarkn ia berlalu..maafkan sayang hubby...