Monday, May 3, 2010

2 Resepsi, 1 Harapan...Selamat Pengantin Baru.

Alhamdulillah...solat zuhor dah ditunaikan...rambut masih basah dengan air wudhu'. Sejuk je rasa fizikal & mental. Terlupa nak bawak naik selipar asadi kesayangan, yang selalu menemaniku ke washrum..huhu. Lately ni, aku tinggalkan kasut kat ofis...then pakai selipar je bila datang & balik ofis. At the same time, nak nampak proper...aku pakaila crocs, so that nampak macam kasut.hihi...yang tak bape beshnya, bila dah takde selipar...crocs ni la yang dijadikan ganti bila gi washrum...kesian crocs..xpe2, esok aku akan ingatkan diri sendiri untuk bawak selipar.

Untuk my latest post ni, aku nak tujukan ucapan tahniah dan Selamat Pengantin Baru buat 2 orang...seorang sahabat, seorang kakak. Sekalung penghargaan buat mereka sekeluarga atas undangan yang telah diberi. Means...aku dapat 2 undangan resepsi perkahwinan..which is on 1st & 2nd May...

Resepsi pertama, 1st May...Puan Haslinda Baharin, di Kluang, Johor. Beliau adalah seorang senior a.k.a. kakak angkat masa aku kat sekolah menengah dulu. Masa tu aku tinggal kat Kuala Pilah (1996 - 1998). Alhamdulillah, dah sampai jodoh dia. Tapi aku terkilan, sebab tak dapat nak penuhi undangan dia...atas alasan masa dan lokasi. Aku belum berkesempatan untuk sampaikan pada dia secara rasmi lagi, tapi insyaAllah..later on I'll forward my blog's link for her to read..."Kaklinda...maafkan gg ye tak dapat datang..gg doakan akak bahagia, hingga ke akhir hayat..."

Resepsi kedua, 2nd May...Puan Hartiniza Md Nor, di Kg. Seliau, Rantau, N9. She's one of my best friend & colleague while I was in Kolej Uniti, Port Dickson. Dia kata, kad dah kirim, tapi bila balik umah, xde pon??huhu...mesti misplace ni..(hati sendiri berkata..)..den last monday, dia call...cakap kenduri dia ahad ni..pegh...tekejut gak mula2nya...n then semalam...(hari ni Isnin kan?)...aku..ditemani pwincezz mata bulat dan tatak elin, pergilah kenduri tu. Alhamdulillah, sampai je kt umah dia...pengantin pun berarak. Memang timing baeek punya. Rona songket putih berbunga tabur emas menjadi pilihan kedua-dua mempelai. Khemah pulak bertemakan hitam putih...simple but nice...lauk pun sedap...biasalah..my favourite masak lemak cili api ade..aha!

Di samping kemeriahan semua tu..(makan sambil diapit 2 tunangan org, 1 aku punyela..hihi), datangla ex-classmates aku kt uniti dlu..ade apis, furdu..dan lain2 la. Masing2 dah berteman...alhamdulillah...I'm happy for them. At the same time jugak aku dapt perkenalkan tunang aku kat diorang. All of them 1st time jumpa pwincezz mata bulat aku ni..hihi..bila dah ada kesempatan ni, aku bersyukur sangat.

Melihat majlis org lain...sedar tak sedar...tinggal 33 hari je lagi majlis aku nak berlangsung. Ya Allah...dah hampir sangat dah ni. Kalau ikut schedule, bulan May ni aku n sofia memang sangat sibuk. Harap semuanya berjalan dengan baik dan lancar. Doa daripada insan2 yang kenal erti peghargaan sesama insan, sentiasa mahukan yang terbaik...amat aku harapkan..dan didahului dengan ucapan terima kasih...buanglah segala rasa yang tidak baik yang ada pada diri sendiri...kelak binasa hati. Sentiasa ada rasa syukur pada diri sendiri...kerana apa yang kita miliki, itulah yang terbaik untuk diri kita. InsyaAllah...

Buat Kaklinda & Tini...sekali lagi,
Selamat Pengantin Baru...moga berbahagia..hingga hujung nyawa. Amin...

Buat pwincezz mata bulat & tatak...thanks for accompanying me...I really appreciate it.






No comments: