Wednesday, May 12, 2010

Happy Birthday Bro!!

Since yesterday...I'm trying to push myself to post this entry. I know I can backdated to yesterday, but I think its not cool la. Tak 'live' la kan. aha! Well, sekarang terasa lapang, I'v done my work (even incompletely done, means..ada lagi keje but not too urgent), complete my zuhor prayers...my hair still wet, alhamdulillah, segar rasanya.

Semalam...11 Mei 2010, birthday adek...Faidz Noor Shahidan. Sorry dek, bg'G tak dapat nak post entry ni semalam...I'm too bz bro. I hope that my wish (at least for now) yesterday still can make u smile..even there's no gift for u yet! hahaha!!

Rewind sikit msg daripada adek semalam...
"Tq so much bro..insyaAllah sume ok. hehe..in progress..huhu..hadiah?haha"
Aku pun gelak gak..haha!! dah agak adek akan tanye pasal tu.
Then I replied to him...
"Welcome. Hadiah??bg'G klu bagi hadiah..xmain 1 hadiah je. haha!! InsyaAllah, tunggu je la nanti. saba ye"

Ya..actually hadiah dah beli. I bought for him during lunch break wit my pwincezz mata bulat & nenek ajja. Special hadiah tu, kiranya 1st time la I bought something different for my beloved adek ni. Hope sangat dia suka. Adek, kalau baca entry ni?? jangan senyum lebih2 ya. Belum dapat, belum boleh senyum. hehe.

Mm...nak diceritakan pasal adek ni, ya..dah makin besar ni, makin manja ngan aku. Mungkin 'sejarah persahabatan' ktorang ni memang special kot. I was born in 1983, while adek in 1993. Beza umur kitorang 10 tahun. Aku ingat lagi, masa aku kecik2, aku penah cakap kat mama.."ma, gg nak adek...gg nak kawan...carila kat mane2..beli kat pasar ke.." hahah...bila aku ingat balik benda ni, owes akan buat gelak. Selalu jadi bahan kalau nak bercerita dengan orang. Tu menunjukkan kesungguhan aku yang nak sangat adek tanpa berfikir panjang dalam berkata2. aha!

Alhamdulillah...skang dia ada dengan aku. At the same time, I lost my title as a 'anak bongsu', and right after that...I'd crowned a new title..'bongsu tak jadi'..and still remain until now. When I look at him, ya..it just like I'm watching the 'duplicate' of Hadzizi Noor Shahidan. My family dah cop dia protege aku, and aku mentor dia. Because of that, aku selalu berpesan kat dia...apa yang baik, adek ikutla..adek amikla...apa yang kurang baik, adek tinggalkan, and jadikan yang kurang baik tu kepada perkara yang baik & lebih baik.

Aku bersyukur sangat ada dia dalam hidup aku. Syukur syukur & syukur sangat. Moga Allah berikan dia perlindungan dan kesejahteraan..di dunia & di akhirat..insyaAllah.

Notes for u adek..

"Adek..Happy Birthday Bro..its ur 17th. Tahun ni SPM, study rajin2, focus for everything that u have to do, give priority to ur study, n make it less for other things, tapi jangan terus tinggalkan, nanti tension, jadi gila xleh amik exam.haha. Kidding bro. Ok, I wish u all the best.. Kak Pwincezz mata bulat & I got a present 4 u, hope u like it, n promise me that u will keep it properly ya! Be a gud son, a gud bro, a gud friend for everyone who love u. I love u bro..Happy Birthday!!!"

No comments: