Thursday, May 20, 2010

Semalam di Petaling Street

Semalam...aku dah janji ngn abang, nak bagi 'sofa princess sofia'. It's a part of dulang untuk hantaran my pwincezz mata bulat. Ya it's quite late, but everythings in order. Mm..lama gak aku 'jaga' ferrari kali ni. Since Usu Jo & family datang sini, sampaila semalam, baru handover kat abang, untuk 'repark' kat seremban. Sedih dalam tenang, aku terpaksa 'berpisah' sekali lagi ngan kete kesayangan aku tu, even hanya sementara. Apepun, aku sempat gak basuh & bagi dia 'minum', so that ferarri aku dapat terus 'encem' di jalanraya even tak bersama tuannya. Bye ferrari...Abang?? please take a gud care of my ferrari ye.

My pwincezz ada idea semalam, nak hang out malam tu. Destinasi?? Petaling Street?? huhu...best gak! tapi?? mm...ya, aku dengar track rekod kat PS tu tak bape best..sebab 'penjual2' kt situ, lain macam sikit. Ini pun berdasarkan pengalaman dan cerita2 yang sempat aku dengar dan alami sendirila.

Rewind sikit..hihi..
Dulu (aku tak ingat plak bila), ayah pernah bawak kitorang 1 family gi situ. Masa tu ada mama, kaklin, awan, adek & aku. Ayah plan baeekk punya. Kitorang siap stay kat hotel around situ, aku pun dah tak ingat apa nama hotel tu (skang ni dah tukar Ancasa Hotel), so that kitorang tak rushing nak balik. Ayah kata, memang plan utama nak bawak kitorang berjalan gi PS tu le.

Barang2 kat situ, biasele..branded tapi copy gred A,B,C sume adela. Memang terkesima kejapla. Aku ngn adek memang sukala barang2 camtu. Before this, memang tak pernah gi situ. Kitorang just tau, kalau nak beli benda2 camni, selalu ada kt Bkt Kayu Hitam, Rantau Panjang & Padang Besar (ni memang favourite place la..hihi). Banyak gile barang kat situ, n biasela..jersey bola akan sentiasa jadi fokus kitorang.

Aku ngn adek mula misi 'husya menghusya' ni. Then, bila sampai 1 kedai ni, kitorang pun mula la tanya2 harga...dalam hati memangla tak nak beli (belum ada duit sendiri lagi masa tu), saje tunjuk interest je. Lepas tu, bila kitorang tak jadi beli, orang kedai tu macam, tak kasi ktorang kuar dari kedai tu. Alamak? not gud not gud. Dah stat pegang2 bahu dah. huhu..takut gak masa tu, tapi...maybe muka ktorang ni, budak2 baik je (hihi..poyo), so kitorang dilepaskan tanpa 'perbicaraan' lanjut.

Bila dah bercerita dgn sume orang, ya...memang kt PS tu, kita kna berjaga2...memang dah jadi 'trend' kat situ, ada 'budaya' yang kurang enak untuk kita dengar. Tapi perlu tau untuk keselematan diri sendiri. Petuanya, kalau kita betul2 nak beli something, then baru kita start bertanya & tawar2 harga. Lepas tu, bila dah beriya tawar2, jangan tak beli plak. Tu menjerat diri namanya. 1 lagi, kita kna pandai pilih kedai & orang jugak.

Bila pwincezz ajak gi sana semalam, aku awal2 dah pesan, quite bahaya kat situ. Memang kena pandai jaga diri & tak bape sedap hati nak gi sana. But, once dah sampai...ya...tempat tu still happening, n makin bersih. Barang makin banyak, jam, kasut, baju, jersey world cup, sume wat aku rambang mata. Choice makin banyak. Pelancong2 pun beriya shopping kat situ.

Malam tadi, sume ok...steady je. Suasana pun tenang, maybe sebab kitorang pergi not in peak hour. Itula yang kitorang suke!! hihi. Dah jalan2, lapa la plak. On the way nak balik, singgah gerai jagung bakar, pwincezz teringin. Pastu, jumpe lak yong tau foo, nek ajja plak teringin. Aku? nasi grg biasa.hihi. Terbaeekk!!

Well, everythings fine..semalam yang sempurna.

2 comments:

Ur Sayang said...

yuhuuu...conok die ye g PS...1st tym kn hubby kta g sna...conok gak kn..tp 2la xbrani nk tnye2..lain lau kta btul2 nk beli kn..lau sje nk jln2 xyah la..kang kene maki je..hihi..tp seriusly im having fun..tenkiu kt hubby n oso nek ajja...nnti leh la jln2 lgi yg penting ade tujuan...so xdela nk jln2 kosong je...

Unknown said...

ya..semalam yang sempurna sehingga la saat sy melelapkan mata..my apprecition goes to u n to our pwinces mata bul@t cos bwk sy jln2 kt situ..conokkkkkkkk sgt2..erm its new exprnce for me..mcm2 ragam manusia,bahase, brg2 n bau2an bley didpti spjg prjlnn..pastu mkn kt tgh2 kota raya cmtu..1st tyme for me..tmpt die..i nvr expctd to ave 'dnnr' kt situ..(hihi)..actvty yg simple..but mean a lots to me..smlm yg sempurna ..tanks to bOth of u..mmuah3!!...