Friday, May 21, 2010

After my party end...

Pagi2, my boss dah panggil.."Ziziiiiii, jom...bos dh panggil..." hihi... ape taknye, pagi tu Big boss ade meeting, n den keje yg dah lama aku siapkan dok jadi 'arkib' tak berdaftar atas meja aku tu. Sebelum my big bos attend meeting tu, aku kna dapatkan her verification untuk 'working paper' aku tu. Alhamdulillah, dah setel...


Hari ni?? ya hr Jumaat...as planned?? yay!! my bachelor party!! Pagi tu,masing2 sibuk dengan keje. Keje hakiki dan sampingan. hihi. Ade gak yang curik2 masa untuk prepare ptg nanti. Aku plak, dr hr khamis, selalu ckp kat my pwincezz mata bulat...psl party tu. At d same time, dia selalu bertanya..."B..pukul bape abish.."..hihi...aku cakap, mayb dlam kul 9. Good...she smile dan terima dgn penuh redha... tq sayang...


Aku dah plan ngn bro.daus...nak beli icecream kat solaris. Tapi sebelum tu, aku kna gi desa pandan, nak amik baju nikah, gi hanta dry clean kt 'Mr. Clean'. It shud be ready last tuesday. Tapi xpe, yang penting aku amik gak. Tak saba nk tengok baju lepas dry clean ni, sbb...mesti sgt sgt sgt 'perfect'...dah bsuh..dah iron...dah hang..siap masuk plastik lagi...'Mr. Clean'owes my favourite laundry!! tq Mr. Clean...

Tbe2?? ade tukar plan...menu nasi dagang akan dibawa ke 'depan'?? means..nasi dagang akan dijadikan menu lunch kitorang. Pegh??!!makanan dh redy?? besh besh!! nasi dagang prepared by Pn. Rosmizah...together wit jelatah prepared by KakAzlina & d gang!! sedap sedap dan sedap.
Bertambah gak la aku...skali skala makan nasi dagang...

Proceed my plan, after lunch...then singgah solat kat dsa pandan, terus gi amik baju. Mm...panas cuaca semalam. Lain macam. Gud gud, everythings in order. 'Rombongan' tghari ni disertai my very gud frens, Daus & Pian...AFTER DIS??? Cold storage,solaris mont kiara. Misi? beli icecream, pisang and 'topping'. Bahan2 ni akan dijadikan 'realiti' yang dikenali sebagai 'banana split'.hihi..


Sampai kt ofis, Daus awal2 lagi dah ajak aku gi Friday Exchange. Topic petang ni hebat, "New Economic Model'. Speakers pun hebat2 gak, my big boss pun one of the speaker. Topic ni penting, n once announcement 'appreciated' dah dikeluarkan...kitorang pun terus gerak. Alamak?? CEO dah tunggu??? baiklah, jom duduk n dengar 'briefing' ni...

Jom forwaaaarddd...
habis briefing kul 5...ade setengah jam lg b4 my party start. My colleagues sume tgh redy nak siapkan makanan. Besh besh!! diorang ni memang terbaeek la...aku jenguk pantry, pegh!! dah siap dah sume. Daus tgh sibuk buat banana split?? cheese cake?? sponsored by Damian..new york cheese tu...dah lame siot aku tak makan kek tu!! basic cheese cake...one of the best la...

My colleagues dah stat berkumpul..mata sume dah focus kat makanan2 yang akan 'diterkam'!! Aku?? cube teka?? my pwincezz mata bulat mesti tau...klu letak mee kari, sandwich & cheese cake? mane aku amik dlu? "sayang...wic one yg hubby akan amik?"...yay!!!betuulll!! cheese cake!! dan disusuli...mihun kari, sandwiches, tembikai...softdrinks...mm ape lagi ye??mm..ya, icecream. Memang sdapla kalau ade topping, choc rise skit, plus hazel nut...pegh!! harus dicuba lagi.


Yang dinanti2??? karaoke @15!!! kitorang ade personal studio room...hot hot. Prepared by Mr.Mastermind..En.Idzham..aku plak, dah rasa rindu sangat nak menyanyi... sriusly I donno why..tapi memang nak menyanyi. (Bile lagi nak gi 'berkarok' ngn my family ni...?? abg? bile nk setup ni?? mayb once wedding reception aku selesai..ya maybe..).


Everythings done and end at 9 pm. Alhamdulillah, perut dah kenyang, tekak dh bsah dgn air, dan dikeringkan dengan nyanyian...hihi. Untuk services collegues, tq sooo much for the wonderful evening. Sederhana, tapi sempurna...tq so much.


Jom balik...my pwincezz mata bulat dah tunggu kat entrance...

1 comment:

Ur Sayang said...

woooo sedap sedap..i love banana split..slalu dating kt klcc mamam banana split..hihi...conok ye party B...im eppy B eppy..lps ni my fwen lak nk wat My BACHELOR PARTY..tempat pun diaorg xbgtau lgi ktne...tggu jela..hihihi...tggal bberapa ari je lgi Hubby...im gonna be ur MRS...