Friday, August 6, 2010

d' Chronology : Ramadhan

20071st pose as 'perantau'. hihi. sedih jek bunyinye. yap, this is my 1st time pose di luar tempat asalku, seremban. mase ni, aku baru je keje kat matrade, n i've decided to stay n rent a house here in kl. actually, since december 2006 lagi aku dh duk kl. my 1st experience gak menyewa umah. bile masa study dlu, mmg tak penah berenggang dgn family, stakat duk hostel tu, biasela but stil near wit them. but dis time, memang aku sendiri, di sini. huhu. paling sedih, bila time berbuka. ya Allah, DIA je yang tau betapa aku rindukan family aku. huhu. bayangkan, juadah berbuka mase tu, beli roti john 2 bungkus, air tembikai 2 bungkus. Kirenye 2 set la tu kan. 1 set = berbuka, 1 set = sahur. seriusly, dah ckup syukur & kenyang masa tu, nak makan lebih pun xde slera sangat. gi tarawikh, pun sorang2 je, sbb housemate ms tu keje smpai malam. memang xde can la nk buke & bertarawikh ngn dia. n den, raya tahun tu, sume org cakap aku kurus. yay! kurus! but still best, ramadhan pertama yg unik.

20081st pose dgn girlfren baru. ahaks! biasele, hidup mesti ade perubahan. hihi. ya, i reach another stage in my life. thanks to her coz owes der for me. since dia pun berjauhan dgn keluarga dia, lagi jaaaauuhh dr keluarga aku. nuunn kat kuching tu ha, jauh kan? aku ni setakat kt seremban pun nak feeling2, dia tu lagi la, menyeberang laut china selatan tau. huhu. papepun, nasib kami same, kami perantau. berpose sebagai sorg perantau ni, memang kena feeling2...so det, we need each other to fill in d empty space in our heart. hihi. at least dapat bpose & berbuka same2 tu, dah ckup hepi untuk kami, sbg pengganti snyuman2 ayah & mama kami di kampung. argh! cant forget d moment guyz! its gr8!

20091st pose dgn tunang. ahaks! alhamdulillah, tahun ni, aku berpose dgn tunang plak, ya td kan girlfren, now dah jadi tunang la. syukur syukur. ye, baru bertunang, blm kahwin lagi. satu lagi fasa baru dlm hidup aku. skali skala balik kampung, bwk si dia skali gi berbuka wit my family. mama ayah suke je. meriah je bila time berbuka, cuma belum berkesempatan nak ajak dia bertarawikh kat surau kampung aku tu. insyaAllah, soon ye sayang.

20101st pose bersama isteri tercinta. ahaks! alhamdulillah, dulu tunang, now dah jadi suami isteri. takyah la cerita lagi pasal berpose sbg perantau ni, memang kami dah kena menetap kat kl ni. hihi. belum pun mula berpose lagi, bakal berpose ye...insyaAllah Rabu depan kan, 11 Ogos. kali ni best, sbb aku dah boleh berbuka ngn isteri aku kat umah, sediakan & masak juadah brbuka same2, sahur boleh kejut mengejut sesama sendiri, solat dah boleh berjemaah, bertarawikh pun dah boleh gi sama2. hihi beshnye. insyaAllah, aku doakan kehidupan baru aku sempena di bulan ramadhan yang bakal tiba ni, sentiasa dipermudahkan dan diberi ketenangan dan keselesaan bersama redhaNya.

berpose bersama si dia, kekasih, tunang dan isteri...my Pwincezz mata bulat adalah 1 'kehidupan' yang bahagia untuk aku, esp bila masing2 dah berjauhan dengan keluarga ni. insyaAllah, dis is my 4th time berpose sbg perantau, n 3rd time for Pwincezz...hope dis is another great ramadhan for us. untuk family di seremban, kuching, dan sahabat2 islam di seantero dunia, selamat menyambut ramadhan al-mubarak, dan selamat berpuasa.

No comments: