Thursday, August 5, 2010

Ke pangkuanNya

Al-Fatihah.
(1)Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani (2)Segala puji tertentu bagi Allah, Tuhan yang memelihara dan mentadbirkan sekalian alam (3)Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani (4)Yang Menguasai pemerintahan hari Pembalasan (hari Akhirat) (5)Engkaulah sahaja (Ya Allah) Yang Kami sembah, dan kepada Engkaulah sahaja kami memohon pertolongan (6)Tunjukilah kami jalan yang lurus (7)Iaitu jalan orang-orang yang Engkau telah kurniakan nikmat kepada mereka, bukan (jalan) orang-orang yang Engkau telah murkai, dan bukan pula (jalan) orang-orang yang sesat.
Amin.
اِنَّ لِلَّهِ وَاِنَّ اِلَيْهِ رَاجِعُون
"Ya Allah! Ampunilah dia dan kasihanilah dia dan sejahterakanlah serta ampunilah dosa kesalahan dia. Dan muliakanlah kedatangannya dan luaskanlah tempat masuknya (kuburnya) dan bersihkanlah dia dengan air salju dan embun, bersihkanlah dia dari segala dosa dan sebagaimana kain putih yang bersih dari segala kotoran dan gantikanlah baginya rumah yang lebih baik dari rumahnya dan gantikanlah isteri yang lebih baik dari isterinya dan gantikanlah keluarga yang lebih dari keluarganya dan peliharalah (hindarkanlah) dia dari seksa kubur dan seksa neraka."
Assalamualaikum. Buat arwah Wak Abu, Wak Amat, Wak Ti dan Makngah. Kalian masih dekat di hati kami. Doa kami sentiasa mengiringi 'perjalanan' kalian. Pemergian kalian membuktikan mati itu benar, dan mati itu sebagai peringatan kepada kami. Kami sayang kalian semua.
Pakngah sekeluarga, tabahla menerima ujian dan takdir ni. Kesedihan mungkin berpanjangan, tapi pastikan ada noktahnya. Maafkan gg & pia sbb tak dapat dtg kenduri tahlil utk malam ke2 & ke3, tapi insyaAllah...doa kami sentiasa bersama arwah dan kalian. Wassalam.