Friday, August 27, 2010

Ello bro. mahmud!

oo...mama ayah dah lebih manjakan sofia ye skang??huhu...anakmu ini bagaimana?hihi...suke je usik2 mama ayah ni. yele, since my parents ni dah suke 'bermesej' ngn menantu kesayangan mereka yang mata bulat tu. comel je mama ayah selalu baca blog kami & keeping track dengan kehidupan seharian. nak nak lagi bulan pose, mestilah nak tau sangat ape menu berbuka.

ya, as my wife said...smlam kami berbuka kat 'dapur sarawak'. everybody knows det 'dapur' is owned by malaysian famous actor, mahmud ali basyah. ello bro mahmud! hihi. smalam dia pun ada, together wit kaum kerabat dia. alhamdulillah, ramai je 'dapur' dia tu. n i think, tarikan org nk dtg situ sbb 'kejujuran' resipi dari kampung asal dia. memang sedap 'mee kolok' kt situ! cube try test! klu nk tanye testimonial, kindly contact pn. sofia or tatak sy, aka galuh cendra kirana. hihi.

melepas rindu dgn mee kolok, huhu. menu wajib makan klu kat sarawak. for me la ye.mm...tapi semalam, once my wife tnye je psl lauk pauk ns campur? ha tu diaa..mesti akan ternampak 'bubur pedas'!hihi..feveret gak tu. harus dijadikan juadah sampingan. hihi.

tapi tu la smlam, paling aku ingat bile bro. mahmud dok hanta menu2 pilihan kami, sampailah 1 part ni. dia letak sambal kicap, tapi 1 je. dia kate ni utk mee kolok. tapi aku oder 2, 1 utk my wife, 1 utk aku. so aku pun assume, mmg 1 je kot sambal kicap utk 2 mee kolok. tbe2? dia pusing balik, dia ckp.."eh..mee kolok 2 ye kat sini..." den dia letak 1 lagi sambal kicap, sambil dia memandang nasi campur aku kat atas meja. haha. korang faham ke? (cubelah faham, pls pls)hihi..once aku cite je kt my wife, dia gelak tak hengat!

anyway, as usual, memang besh mkn kt situ. congrats jugak utk 'ribena longan', pegh! terbaekk!

No comments: