Sunday, August 1, 2010

Mak Ngah...

Assalamualaikum...since friday nite,aku tau aku tak tenang. aku tau aku tak selesa. call dr abang, n msg dr awan...bnar2 buat aku slalu x senang duduk. bila jajadido n ezam datang menjenguk kami di flora, sumenya bmula dgn baik...

"G, makngah kritikal...makngah operate mlm nt..." tu kata abang, dan mayb jugak tu kata2 sume org n doktor especialy. datang plak msg awan "makngah kritikal. kami sume kat hospital mawar..".

Aku roger my Pwincezz mata bulat...air muka dia mula berubah. tapi kami cuba sesuaikan diri dgn situasi masa tu. bermula dr saat tu, fkiran aku hanya kat 'update2' dr abg2 aku. apa cerita dan news semasa. mohon sumenya masih dalam lindunganNya.

Nak lelap mata, ya dapat lelap...tapi 'mimpi' dalam dunia nyata lebih hebat. aku tak sempat hitung bape kali aku terjaga sambil tengok E72 mengharapkan latest update. cube tenangkan diri dengan memandang mata Pwincezz yang lena dibuai mimpi.

Tepat jam 2.20...msg sampai. "Salam, operation selesai. makngah stabil." Alhamdulillah..ya, ini yang aku harapkan. ini yang aku nak walaupun aku tiada kuasa nak menetapkan sume ni, tapi, inilah kuasa Tuhan. apepun, aku masih xlena dengan situasi ni.

Foorrrwaarrdd.
Lepas maghrib, aku & Pwincezz mata bulat terus gerak ke seremban. destinasi? aras 3, hospital mawar, seremban. sriusly, perjalanan terasa jauh. bila sampai, seluruh keluarga kesayangan tersedia di depan mata aku. alhamdulillah, aku sebahagian drpdnya. mama ayah n kaklin stil otw ke sini.

ICU...makngah terlantar layu. ya Allah, berikan dia kekuatan dan ketenangan untuk hadapi sume ni. ampunkan segala dosanya. berikan perlindungan seadanya dia di sini. Pwincezz tak berhenti mengusap dahi dan ubun2 makngah. aku genggam tangan dia tanda aku bersama dia. "Makngah, GG sini...Pia sini...makngah...".

Mak Ngah...

No comments: