Wednesday, July 21, 2010

Durian tesco??

Pegh!! nampak word durian tu je dah mampu buat aku 'jatuh cinta' pada keenakan dan kelazatan yang ikhlas hadir dari hati ni. hihi. Tapi bila tengok plak word tesco tu, ok jugakla...alhamdulillah, sumber yang mudah untuk dapatkan durian yang sedaaappp!!

Ye la kan, kita kalau diberi pilihan, mestilah nak yang fresh dari ladang!! eh silap...fresh dari dusun or pokok!! Lagi rasa 'keikhlasan' yang tiada bandingnya. Maksud aku, kelazatan durian ni la. Bila sebut dusun, teringat sangat kat kampung..huhu, dulu masa kecik, selalu je dengan adek sedara aku, naik basikal gi dusun pungut durian gugur. Kadang2, tido dusun terus, kononnya nak 'menjaga' durian, tapi nampak je yang gugur, terus belah je. hihi.

Tapi tu dulu, masa kecik. Bila dah besar ni, adek sedara aku tu pun taknak geng ngn aku, aku pun xnak geng ngn dia. haha! ade aku kesah? Tapi bapa2 sedara aku kat kampung tak pernah lupakan aku & family kalau ada 'sumber2' yang gugur dari langit..eh pokok.

Bila kat KL ni, memang terpaksa lupakan dusun. Sebab tu la kena pandai mencari sumber2 yang terdekat dan terbaik kat around sini. Kalau tanya aku & oso my pwincezz mata bulat, Pn. Zarith Sofia tu, memang arifff sangatla (ye la arif sangat,hihi..) tempat2 yang hot ada jual durian. hihi. Tempat pilihan ktorang? Jalan Chow Kit and?? Tesco Mutiara Damansara. hihi.

Kalau kt Chow Kit tu, selalunya kami cari yang 3 biji = RM10. Makan kat situ terus, besh. Nak beli D24? mm mcm mahal sangat, sbb harga dah lebih dari yang 3 biji. So det, kuantiti menjadi prioriti ktorang. hihi. Alhamdulillah, mantop gak.

Tapiiiii? klu Tesco Damansara, ktorang cari yang D24. Biaselah, dalam supermarket, jual dah siap belah & dalam paket. Cantik! tu yang buat ktorang geram gileerr!! But seriusly, memang sedap! memang terbaeeek rasanye durian D24.

Pwincezz dari hr Isnin hr tu, teringin sangat nak makan durian (teringin yang normal ye). Ada gak buat plan ngn Tatak, Nadi...tapi ade aral yang tak mengizinkan. Tatak demam, cuaca plak hujan tak berhenti. Hari ni? since ada jugak insan2 yang berkesempatan untuk join hari ni, maybe aku proceed dulu wit Pwincezz...n some other times with d rest. Boleh ye?

InsyaAllah, kalau tak hujan, memang ke Chow Kit la ktorang...Tapi, kalau sebaliknya, memang Tesco adela sumber terbaik kami wat masa ni. Yang penting ape sayang?? sedap kan...hihi.

4 comments:

Mrs Sayang said...

YEAY duwian..mmg chedap...im proud 2 be malaysian...Cayang sgt chuke..dap dap..smlm leh dpt 3 bji..semuanya chedap..PUAS HATI!! Hope blk kpg mggu ni leh jmpe byk duwian..kta g dusun wak yusak ye Hubby...xsabarnyeee

wahida said...

D24 always my feveret...

Mrs Zz said...

Chedapppp woooo...hubby dpt award dr cayang tau...ur the best Hubby....

Mr Zz said...

dpt award?? den den??
nk watpe after this??

kak wahida : klu ade kt umah d24 yg blebih2, beri2la pd insan yg mmrlukan mcm kami ni ye! hihi